Elephant Lake hotel, St Lucia - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Elephant Lake hotel, St Lucia - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Elephant Lake hotel, St Lucia

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

15 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Onze twee dagen ofja twee nachten in st lucia zitten er alweer bijna op. Gisteren zijn we aangekomen na een niet al te lange rit in St Lucia. Sochtends zijn we voor we aan de rit begonnen nog even naar het strand geweest in Ballito. Daarna hierheen. Een reis van z'n 2 uur dus dat viel mee.

We dachten de dag meteen nog even een boottochtje mee te pakken om wat nijlpaarden te zien maar dat ging helaas niet op. We hebben nog wat in het dorpje rondgelopen, rondgekeken, kaartjes gekocht en gepost (hopelijk komen ze ooit aan) en savonds een lekker hapje eten. Op de menu kaart stond al een tijdje slakken (snails) op het menu en ik kon het toch niet laten het eens te bestellen en te proeven. Dat hebben we dus ook gedaan en smaakte lekker, wel heel veel knoflook!

De volgende dag (vandaag dus) hebben we een boottocht geboekt om 10.00u en om 14.00u onze allereerste gamedrive
Op de boottocht hebben we een paar krokodillen gezien en een hoop nijlpaarden die niet het water uit wilde komen helaas. Gelukkig was er 1 zo aardig heel even zijn mond open te doen om een Quick foto te maken.. Hopen dat het iets geworden is en daarnaast nog een paar hele gave 'fisheagles' gezien en op de foto.
Smiddags hadden we dus een gamedrive door een national park waar we al meteen van dichtbij kennis maken met de neushoorn en de olifant. Daarnaast hebben we verschillende soorten gezellen gezien, giraffe. zebras en de waterbuffelos gezien. Vanaf een heuvel keken we naar de zonsondergang. Kortom zeer geslaagd en erg leuk. Daarna weer terug naar het hotel en nog n hapje eten

Onze gids van de gamedrive (Matthew) vraagt ons waar we eten en om evt te komen naar de pub waar hij naar toe gaat om daar wat te eten. Dat doen we en we eten echt met de lokale bevolking. het eten smaakte ook hier goed, Mark had een visburger en ik de vis van de dag. Dit wad een keus tussen een tonijn en een ander soort vis wat ik niet helemaal had verstaan. Ik gaf aan verras me maar en het is een heerlijke tonijn geworden (wel een heel groot stuk)
Super interessant om te praten met de lokale bevolking (onze gids en ander persobeel uit het hotel). Gezellig gegeten en flink wat tips opgedaan voor het kruger park en Swaziland.

Nu maar eens lekker naar bed want morgen hebben we echt een lange rit te gaan

Kusjes
Marielle en Mark