Belvedere on the river - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Belvedere on the river - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Belvedere on the river

Door: Mariëlle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

17 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Malelane

Super gelukkig mag ik deze blog beginnen met: ik heb een impala (antilopen) gezien.. Die zitten er namelijk gigantisch veel in het kruger park. Maar Daarnaast hebben we ook de volledige big 5 gezien, ik kan dus met een gerust hart aan de rest van de reis beginnen. Een reis die alweer op z'n eind loopt. Volgende week donderdag zit ik alweer aan mijn bureautje te werken aan de roosters en is het nieuwe schooljaar begonnen. Nog maar even niet aan denken.

Gisteren dinsdag 16 augustus kwamen we al redelijk op tijd aan op onze lodge: Belvedere on the river. Deze keer heb ik de hele reis gereden z'n 3 uur door vooral bergweggetjes naar boven en naar beneden en heel veel slingeren. Onderweg waren we nog bijna getuige van een koe ongeluk. Er kwam een vrachtwagen aan een koe besloot net daarvoor over te steken. Gelukkig niks gebeurd.

Aangekomen op deze Lodge besluiten we om meteen maar een late game drive door het kruger park te boeken voor dezelfde avond. Daarna kijken we wat rond in de lodge. Een niet al te grote lodge wat fijn is want dat maakt het wat persoonlijker met uitzicht op een rivier in het kruger park. Heel gaaf en alles ziet er super uit. Na enige tijd komt er zelfs al een olifant langs lopen!! We drinken een biertje want dat hebben we wel verdiend en maken wat foto's.

Om half 4 rijden we richting het kruger park voor onze avond safari. Even stoppen bij de superspar (daar is de ah xl niks bij zo groot) om wat broodjes te halen en dan naar het park. Nog geen 5 minuten in het park en we zien de eerste hyena al aan iets knagen en als we stil staan voor de foto's horen we een leeuw brullen. Eerst zien we een vrouwtjes leeuw en vervolgens best dichtbij een mannetje. Dat is 4 van de 5 van de big 5. Als het net donker is vinden we nog een paar vrouwtjes leeuwen met bloed aan de mond.. Als we even verder rijden stinkt het enorm wst komt door een dode buffelo waar een leeuwin aan aan het eten is. Smakelijk maar wel heel tof.

Helaas hebben we pech met de rest van de game drive en zien we niet zoveel bijzonders meer. De gids was helaas ook niet zo informatief en spraakzaam. Morgen (vandaag dus) hopelijk meer geluk.

Vanmorgen zijn we om 5 uur sochtends (!!) opgestaan om een dag game drive te gaan doen tot n uur of 4 smiddags. Na een verschrikkelijke nachtrust ( koelkast die aan slaat, vogels/ gans achtige die heel veel herrie maken een een vriendje die me snachts wakker maakt om te vragen waar de licht schakelaar zit) dan is 5 uur vroeg!!
Om half 6 worden we opgehaald en rijden we richting de gate van het park en halen we nog een ander groepje mensen op. Rond 6 uur word het licht en kunnen we het park in. Eerst rijden we al z'n uur rond zonder echt iets te zien. Dat word niks dachten wij maar na enige tijd rond rijden zien we neushoorns, olifanten, heel ver weg een buffelo en ook leeuwen op een afstand helaas nog geen luipaard. Even later krijgt onze gids een oproep en is ineens super enthousiast, hij draait de bus om en zegt iets van we are missing some action maar hij wilde niet zeggen wat. In volle vaart (sneller dan toegestaan) gaan we er naartoe. Wij al aan het raden luipaard, leeuwen die iets gevangen hebben. Uiteindelijk bleek het een luipaard te zien op een plek waar we officiëel niet mochten komen maar er stond al een flinke file om te kijken. We krijgen een hele gave blik op het luipaard en een paar toffe foto's!! Voor 9uur sochtends hebben we de hele big 5 gezien. Super gaaf!!

Met mijn telefoon heeft Mark ook nog wat foto's gemaakt die we zo even online zetten. In de loop van de dag kwamen we nog langs een groep overstekende olifanten waar we (te) dicht bij stonden wat wat boze olifanten opleverde maar wel gave foto's. Ook nog langs hele groepen buffelos, we hebben pumba van de leeuwenkoning gezien en een wandelende leeuwin over de weg echt naast de auto en uiteindelijk nog een tweede luipaard (verder weg). En nog vanalles meer maar dat komt allemaal wel als we thuis komen.

Al met al was het een hele toffe dag maar wel heel vermoeiend. Eenmaal terug in de lodge was ik echt op en had ik even een momentje voor mijzelf nodig. Ik heb een heel lief vriendje die mij even heeft laten liggen en mij lief wakker maakte om ergens wat te gaan eten. We hadden een heerlijk restaurant gevonden op advies van de lodge eigenaar en verschillende gidsen. Hammontons bij t kruger park, echt een aanrader!! we zitten wel super vol,na de vakantie ben ik echt 20 kilo aangekomen, mark natuurlijk niet..

Morgen vertrekken we naar een zoals op de beschrijving lijkt een primitieve boomhut voor 1 nacht. We hebben daar verwacht ik geen WiFi dus dan weten jullie dat. We rijden die kant op via het kruger park, laatste kans op nog wilde dieren..

Kusjes
Mark en Marielle

• 17 Augustus 2016 - 22:47

Pap En Mam:

Wat leuk de hele big five compleet. Jullie hebben wel super veel gezien zeg. Wel heel gaaf.
    Ben heel benieuwd naar jullie foto's. Geniet maar lekker van de rest van jullie vakantie. Groetjes xx

• 18 Augustus 2016 - 01:03

Aylanie:

Wow echt te gek dat jullie alle dieren hebben kunnen zien!! Ben ook heel benieuwd naar al jullie foto's :)

• 18 Augustus 2016 - 16:44

Opa En Oma:

Hallo Marielle en Mark,
    We vinden het zo leuk jullie verhalen te lezen. Genieten er elke keer weer van. We zijn blij te horen dat jullie het goed maken. Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt deze vakantie. Geniet van de rest van jullie reis. Groetjes opa en oma