Bramasole, tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Bramasole, tzaneen - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Bramasole, tzaneen

Door: Mariëlle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

22 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Onze een na laatste lodge is Bramsole. Eind van de middag komen we hier aan, ook weer ergens in the middle of nowhere. Waarschijnlijk is deze Lodge de laatste die aan een zeer avontuurlijk zandpad ligt. Wel erg mooi aan een klein watertje waar onze kamer op uitkijkt. Avond eten zit er niet bij maar als we eindelijk in de lodge aankomen hebben we geen zin meer om in het donker op pad te gaan dus bestellen we wat.

Het klonk als een kebab dingetje maar het bleek een hele pittige pizza te zijn.. Verder hebben we deze avond olympische spelen zitten kijken want verder was er niet veel te doen.

De volgende dag staan we (zoals gewoonlijk) op tijd op. We hebben om 9.30 een canopy tour geboekt. Na een flink ontbijt gaan we daar heen. De weg was goed te vinden, we zijn netjes op tijd. Bij aanmelding bij de receptie komen we erachter dat we maar met z'n 2e zijn. De tocht die eigenlijk met een volle groep z'n 2 tot 2,5 uur duurt zal nu dus wel wat korter duren.
Wat een luxe we krijgen twee begeleider mee (dat moet) eentje neemt onderweg met mijn camera foto's en ze vertellen vanalles. Erg gezellig! achteraf hebben we nog een paar foto's met hun erbij gemaakt die ze zelf erg leuk vonden en of we die achteraf willen mailen. Natuurlijk doen we dat.!

De tour zelf was erg gaaf. Je gaat volledig gezekerd aan een touw hangen in n harnasje en glijd zo van de ene kant van de kloof naar de andere. Top snelheid die ik had was iets van 36 km per uur. Wel gaaf om een keer gedaan te hebben.

Terug van de tour zat er nog iets eten bij. Ik had een salade gekozen en mark een hamburger met aardappelen.

Terug in de lodge wilde we eerst naar het dorpje gaan om wat souvenirs te halen maar dat hebben we uiteindelijk niet gegaan. Er waren hier namelijk geen souvenirs winkels.
Als we naar onze kamer lopen zit er voor mark z'n voet een reptiel, een kameleon. Midden op het pad dus ik heb hem opgepakt en naar de struikjes gebracht. Nooit geweten dat die beestjes nog z'n scherpe nageltjes hebben.! Toen ik hem weg wilde zetten kwamen er een paar honden aan blaffen. Blijkbaar schrok het beest daarvan en hij verkleurde naar mijn arm. Grappig om het verschil te zien.

Smiddags ga ik een wandeling maken. Een van die honden (blonde golden retriever) gaat (ongevraagd maar wel leuk) met mij mee. Hoe lang de wandeling zou zijn die aangegeven stond wist ik niet dus maar gewoon aan beginnen. Onderweg kom ik een groep apen tegen(die maken veel herrie) en er zit een hele gave vogel maar helaas kreeg ik hem niet op de foto. Na z'n 2,5 km heb ik het idee ergens midden in t oerwoud te zitten en besluit ik toch maar het zelfde stuk terug te gaan. Geen idee of het een rondje zou zijn de wandeling of niet. Ook zie ik meer bewolking aankomen. Onderweg kom ik ook langs water en flinke modder plassen.. Die hond!! Is daar dus in gaan liggen. Hij zag er niet meer uit (denk dat het baasje er niet zo heel happy mee zou zijn).
Eenmaal weer terug in de lodge zie ik dat ik bijna aan het eind van de wandeling moet zijn geweest, achja nu heb ik het dubbele gelopen. Was een tof stukje berg op en af.
Uiteindelijk is het niet gaan onweren al leek het daar wel op, we hoorde ook donder maar er is nog geen drupje regen gevallen.

Savonds gaan we naar de lokale pub om daar wat te eten en dus in het donker weer terug. Voorzichtig rijden maar alles is prima gegaan.

Zondag 21 aug gaan we naar ons laatste hotel in Johannesburg..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 27343

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: