Ons verblijf in Ballito - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Ons verblijf in Ballito - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Ons verblijf in Ballito

Blijf op de hoogte en volg Marielle

01 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Durban

Vanuit de drakenbergen verlaten we de bergen en gaan we op weg naar de zee. Onderweg willen we nog even stoppen bij het monument voor Nelson Mandela op de plek waar hij opgepakt is. In de boekjes die we hadden stond wel dat het ergens langs de M103 moest liggen maar waar... We zijn even bij een tankstation gestopt om het daar te vragen en ook om even te stoppen en iets te eten. Rond een uur of 14.30u zijn we bij het monument en kijken we even rond. Jammer dat er nog niet echt een museum en park eromheen echt af is maar het monument zelf is wel gaaf gemaakt. Vervolgens rijden we verder naar onze bestemming het Zimbali View Eco Guesthouse. We worden hier hartelijk ontvangen!

Savonds gaan we een hapje eten bij het seafood restaurant, heel lekker gegeten maar we zitten wel beide super vol. Terug in de lodge updaten we de verslagen, drinken we nog wat en zijn we beide toch wel moe.

De volgende dag (vandaag dus) dachten we eigenlijk aan het strand te blijven maar bij het ontbijt spreken we Herbie de eigenaar van ons verblijf en hij en zijn vrouw zeggen ons dat we echt naar Durban moeten gaan. Er is hier een groot waterpark met aquarium, shows, het stadion van Durban etc. Kortom we besluiten om daar heen te gaan.

Leuke dag gehad met de dolfijnen show alle visjes en het aquarium was erg mooi gemaakt. Vanaf de weg konden we het stadion van Durban inderdaad zien liggen wat er erg gaaf uit zag. Helaas hebben we in 1 dag niet voldoende tijd om alles te doen. Ook zijn we in het waterpark geweest maar ik vond het echt te koud voor het water(vooral de wind die er stond lang zee) en ik ben geen waterdingen fan maar Mark daarintegen wel en hij heeft alle glijbanen geprobeerd. Nog even zijn we terug gegaan naar het aquarium om te zien hoe de haaien gevoerd worden maar helaas was dit niet zo spectaculair. Veelal hadden ze geen honger.. Al met al een leuke dag!

Nu zijn we ingecheckt in het Meander Manor wat een vrij groot hotel is en dit is tot nu toe ook wel het minste verblijf. Komt waarschijnlijk omdat we liever nog een nacht in de vorige waren gebleven maar die ging dicht omdat de eigenaren op vakantie gingen.

Zometeen gaan we lekker een hapje eten en morgen reizen we af naar St Lucia. Mogelijk hebben we daar geen WiFi maar dat merken jullie vanzelf

Kusjes Mark en Marielle

• 11 Augustus 2016 - 18:01

Pap En Mam:

Leuk verhaal weer en wat ziet het weer er lekker uit daar.. Wij hebben nu de kachel aan...

• 13 Augustus 2016 - 23:43

Cor En Maria:

Het klinkt allemaal heel mooi dus ik hoop dat jullie volop genieten,de verhalen vertellen al veel mooie en leuke dingen