Maliba Mountain Lodge - Reisverslag uit Mutlanyane, Lesotho van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Maliba Mountain Lodge - Reisverslag uit Mutlanyane, Lesotho van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Maliba Mountain Lodge

Blijf op de hoogte en volg Marielle

01 Januari 1970 | Lesotho, Mutlanyane

Alweer de tweede keer dat ik dit type. De WiFi in de lodge gisteren wilde niet werken waardoor het niet opgeslagen was. Ook heeft mijn telefoon hier geen bereik..

Zaterdag 6 augustus kwamen we na een lange reis aan in Johannesburg. Beide vluchten zijn goed gegaan en we staan weer veilig aan de grond. Mark en ik hebben beide wel wat kunnen slapen in het vliegtuig dus we zijn klaar voor het volgende avontuur. de auto en het links rijden. Het eerste stuk en langste stuk heeft Mark gereden. Het was wel heel erg wennen maar gelukkig zat de richting aangever aan de goede kant en eenmaal Johannesburg uit werd het rustiger op de weg. We moesten samen nog wel goed opletten. De laatste 2 uur tot de lodge heb ik gereden. Ook erg wennen,ik wilde steeds de gordel aan de andere kant pakken en als handrem had ik het ding waarmee je je stoel versteld. De autorit is goed gegaan en we zijn nog voor het donker aangekomen. Na ruim 24 uur aan het reizen te zijn geweest zijn we toch wel een beetje moe.

We worden hartelijk ontvangen door de mensen hier met een kleine rondleiding etc. Daarna frissen we ons een beetje op want na z'n reis wil je heel graag tanden poetsen en douche. Daarna hadden we een heerlijk diner met als voorgerecht een uiensoep, hoofdgerecht een flinke super lekkere biefstuk en een melktaart als toetje. Dat was mij een beetje te veel maar gelukkig heb ik een grote snoepkont bij die erg van zoete toetjes houd.
Na het eten hebben we nogmaals geprobeerd om te smeren en WhatsAppen naar het thuisfront maar op de een of andere manier kunnen we wel berichten ontvangen maar niks versturen. Mark heeft wel bereik maar mijn telefoon niet.. helaas

Na zo'n lange reis zijn we uiteindelijk toch wel moe!

De volgende dag hebben we voor in de ochtend de communitie tour geboekt. Dan gaat er een gids bij ons in de auto om het dorp te laten zien. We hebben de lokale bierbrouwerij gezien en geproefd. Het bier is omgerekend in euros 1 biertje voor 0,03 cent. Er zat meer dan genoeg alcohol in ik vond het wel lekker. Vervolgens hebben we de lokale huisjes bekeken en ondertussen kunnen we de gids (onze leeftijd 22) veel vragen stellen dus dat was super interessant en leerzaam. Hier en daar hebben we wat fotootjes gemaakt, met de camera dus die kunnen niet geplaatst worden. Als laatste gaan we nog naar de traditionele medicijnenvrouw maar helaas was deze er vandaag niet. Onze gids heeft wel het een en ander uitgelegd. Omdat het vandaag zondag is is de lokale basisschool niet open maar misschien kunnen we daar onderweg terug nog even langs.. Bij de medicijnenvrouw liepen een paar kindjes die mij meteen bij de hand namen, super schattig je zou ze echt zo mee maar huis nemen. Daarna moest Mark ook mee. Ze vroegen ergens om en onze gids vertaalde dat: snoep ?? Mark had toevallig 3 snoepjes in zijn zak waar ze heel blik mee waren. Ook liet onze gids nog even de huisschildpad zien dus die moest ik natuurlijk even vasthouden.. wel stoer hoor z'n schildpad ?? mooie beestjes.

smiddags kregen we een heerlijke lunch en zijn we zelf gaan wandelen. Er was een upper trail en een lower trail die beide uitkomen bij de Black Pool beide z'n 3,2 km) We begonnen aan de upper trail en terug via de lower trail. toch een flinke tijd gewandeld en leuk samen. Op zoek natuurlijk naar slangen maar weer geen een gezien.

Nu zijn we weer opgefrist en klaar om ons dinner te gaan eten. Dit is alweer onze laatste avond in deze Lodge. Tot nu toe een super ervaring hier in Afrika echt 180 graden anders dan Australi

• 10 Augustus 2016 - 22:30

Mariël:

Die paar foto's vind ik al mooi! Mijn uitzicht van de bank is helaas een stuk minder. Ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie hoor!

• 10 Augustus 2016 - 22:50

Aylanie: