cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

cairns

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

02 Augustus 2015 | Australië, Cairns

There we go, deze keer een klein verslagje vanuit mijn telefoon en zonder foto's maar just to let you know I'm okey.

Na de rock tour was het tijd om door te reizen naar Cairns. Ik had thuis al een greyhound bus geboekt en eerst op de planning tussendoor nog wat stops te maken maar last minute toch besloten in één keer naar cairns te gaan. Dit gaat een busreis van 32 uur worden. Voordat ik op de bus ga drink ik nog een cappuccino op het terras sochtends en heel grappig waar wij in Nederland mussen hebben die kruimels komen eten komen hier de papagaaien aan de tafel! Super leuk! Ik vind het jammer dat ik niet nog een paar dagen in Alice Springs heb om wat dingen te bekijken en ze hebben hele coole aboriginals souvenirs maar ik heb tijd tekort.

Op de bus zit een Zwitsers stelletje en een Nederlands meisje (Nicolle) waar ik nu even mee reis. Heel leuk om te ontmoeten. Verder zitten er een aantal aboriginals in de bus.. De volgende stop is Tennant Creek waar nog meer aboriginals in de bus stappen en dit zorgt voor een zeer aanwezig onaangenaam aroma de komende uren. Echter hadden we leuke bus chaufeurs en kan ik het goed vinden met Nicolle en de buschauffeurs vertellen een hoop waardoor de eerste 26 uur van de trip heel snel gingen.

In de nacht toen het donker was zei een van de chauffeurs dat we moesten komen kijken voor omdat er heel veel Kangaroes zaten. Heel leuk om te zien (met schemer al) maar even later waren we dit aan het filmen en daar was de eerste succesvolle zelfmoord poging van de Kangaroe, heel zielig!! Even later raakte de bus er nog een en de uiteindelijke stand is 4 of 5 geworden.. En in Nederland vond ik het al zielig dat ik een vogeltje heb aangereden.. de chauffeurs zeiden dat je meer uit moest kijken voor koeien want die zijn slecht voor de bus.

Na 26 uur kom ik aan in Townsville en moet ik nog maar 6 uur. In de eerste rit heb ik een leuk boek uit kunnen lezen wat ik van een vriend in Nederland heb gelezen en ook nicolle heeft het boek gelezen. Helaas was deze buschauffeur niet zo prettig en reed als een gek.. toch nog wagenziek een beetje maar ik heb het overleefd en ik was zo blij na uiteindelijk ruim 33 uur om in cairns aan te komen. Maar toch was ik blij de bus gte hebben want het was een hele ervaring en leuk om het landschap te zien veranderen.

Vandaag in Cairns ga ik met Nicolle maar een kerk, zij is gelovig dus ik ga mee naar een dienst. Erg leuk om mee te maken en weer heel anders dan alle andere missen en diensten en grappig dat ik toch altijd weer ergens bij een kerk aankom. Daarna gaan we shoppen voor tours. We hebben verschillende touringbureaus gehad en overal is het een beetjeh hetzelfde. Uiteindelijkg gaan we binnen bij een erg leuke Australische jongen die heel veel informatie gaf. Daar hebben we uiteindelijk geboekt en ik kreeg zijn nummer mocht ik nog iets willen weten mijn verdere reis. Super leuk!!

Ik heb besloten om toch niet te gaan duiken of snorkelen helaas. Hoe graag ik ook zou willen en Matt de tour jongen maakte daar wat grapjes over wat hij met mij kon doen omdat ik niet op een boot kan. De tours naar het reef zijn vrij duur en een hele dag. In Vietnam ben ik ook gaan snorkelen en al die tijd ziek geweest. Dat wil ik niet nog een keer maar ik vind het wel heel jammer. Ook het skydiven hou ik voor een volgende keer omdat ik 300 euro wel veel vind. Uiteindelijk ga ik voor een 2daagse tour samen met Nicolle naar het regenwoud waar we een nachtwalk zullen doen en overdag natuurlijk, mooie stranden en een boot over de rivier om krokodillen te gaan zien. Super cool om toch nog echte krokodillen te gaan zien!!

Verder hebben we wat rondgelopen in cairns en savonds met nog een ander meisje in het hostel een drankje gedronken in de stad. Echt vakantie gevoel vandaag! Nu lekker naar bed om morgen naar het regenwoud te gaan.

  • 02 Augustus 2015 - 16:59

    Ine Heesakkers:

    We horen wel dat je het erg leuk hebt. Wat een ervaringen heb je al opgedaan. Het is erg leuk je blog te lezen we kijken er elke keer weer naar uit.
    Geniet van alles wat je nog gaat zien en doen.
    Xxx pap en mam

  • 03 Augustus 2015 - 00:46

    Chris En Jeanette:

    Hoi Marielle,
    We volgen je al vanaf het begin met veel plezier, je verteld het ook of we het zelf beleven.
    We vinden het knap van je dat je dit zomaar even doet, in iedergeval geniet ervan, doen wij ook een beeje met je mee.
    Groetjes

  • 04 Augustus 2015 - 12:49

    Yvonne:

    Very sad about the kangaroos Marielle but glad you are enjoying Cairns and have met some others to travel with.

  • 06 Augustus 2015 - 17:10

    Aylanie:

    Echt cool dat je een nachtwalk door het regenwoud heb gedaan!!! :) en leuk dat je iemand hebt ontmoet waar je een stukje mee kan reizen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 27373

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: