Tour in de outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Tour in de outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Tour in de outback

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

30 Juli 2015 | Australië, Alice Springs

Afgelopen maandag ben ik van Adelaide naar Alice Springs gevlogen om daar mijn reis alleen te gaan vervolgen. Mijn vliegtuig had ruim 3 uur vertraging.. Maar uiteindelijk ben ik dan aangekomen in Alice Springs en in mijn hostel. Ik heb nu 15 minuten om mijn reisverslag te typen dus ik ga mijn best doen.

Afgelopen dinsdag ben ik om 6 uur sochtends opgehaald om de tour naar Ayers Rock te starten. Dit is een rit van ongeveer 500 kilometer dus een tijdje in de bus zitten samen met 24 andere. Na een uur rijden was er een ritje op een kameel, een stukje stappen aan de hand om te ervaren hoe dit voelt. Australie heeft blijkbaar heel veel kamelen omdat het vroeger een goed vervoersmiddel was.

Uiteindelijk komen we aan op de kameerplaats voor lunch en gaan we naar de Uluru (Ayers Rock) Hier hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 7 kilometer om de rots heen! Nooit verwacht dat dit zo groot zou zijn. Ondertussen veel informatie gekregen over de geschiedenis en de Aboridginals. Uit respect wordt er gevraagd de rots niet te beklimmen dus dat doe ik en de rest van de groep ook niet. Leuk om zo nieuwe mensen te ontmoeten en met wat engelse jongens nummers uitgewisseld omdat zij tegelijkertijd in Sydney zullen zijn.. Na de wandeling was het opschieten naar de zonsondergang bij de Rock. Deze was erg mooi zoals je ziet op de fotos.! sAvonds slapen we in een zogenaamde Swag... een soort van mini tent met een slaapzak erin.. Het was ongeveer 2 graden snachts kortom ik had het koud!! Had ik toch nog maar een extra trui meegenomen.

De tweede dag van de tour gaan we naar Kata Tjuta een grote rotsenpartij om daar een klim te maken van ook ruim 7 kilometer. Kortom heel veel hikes met super mooi uitzicht en een pittige hike. In de middag maken we de laatste kilometers (Uluru is 9km) af bij Ayers Rock en vertrekken we voor een busrit naar Kings Canyon. Ook daar slapen we in een Swag maar deze nacht is het minder koud. Op de BBQ eten we kangaroe en kameel. Dat smaakte goed!

De laatste dag is de pittige hike van 3,5 uur door de kings Canyon. en terug over 1,5 uur zandpad met de bus....
Mijn tijd is nu bijna op. De rest horen jullie als ik thuis ben.

Morgen vertrek ik naar Cairns met de bus. Het uitzicht in de bus vind ik erg mooi dus dat gaat wel goed komen

  • 30 Juli 2015 - 12:13

    Papskie:

    Hoi marielle
    Ziet er allemaal mooi uit.
    Nu heb je het echte australie gezien,best groot.
    Zo te horen maak je het goed.
    Hier is alles ook goed,een beetje nat maar het word beter.
    Geniet er van en nog een goede reis.

    Gr papskie

  • 30 Juli 2015 - 15:31

    Esther:

    Hee Mariëlle!
    Wat een mooie foto's!
    En sportief hoor, die wandeling en hike.
    Maar lijkt me ook super mooi!
    Nog veel plezier!


  • 31 Juli 2015 - 14:17

    Yvonne Brown:

    Great to hear you enjoyed your tour of Ayers Rock. Next stop Cairns and the beautiful East Coast. Have fun love Yvonne xx

  • 31 Juli 2015 - 14:57

    Marjolein:

    Foto s zien er mooi uit!
    Veel plezier!

  • 31 Juli 2015 - 16:39

    Ans Van Heel:

    Hoi mareille hier met tante Ans je heb het goed naar je zin hoor ik
    Geniet er maar van nog een fijne vacatie
    Groetjes tante en ome Peter
    Doei

  • 01 Augustus 2015 - 13:03

    Aylanie:

    Echt alweer prachtige foto's!! :) en ik wist niet dat er zoveel kamelen zijn in Australië haha best grappig.
    Je ziet echt prachtige dingen! :)
    xxjes Aylanie

  • 02 Augustus 2015 - 12:38

    Franny Veekens:

    Weet je zeker dat je in Australië zit en niet in Egypte met al die kamelen?
    Veel plezier!!!!
    Ciao van ons vijfjes.

  • 02 Augustus 2015 - 13:47

    Opa, Oma En Claudia :

    Lieve Marielle,

    We vinden het leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Heeft het lang geduurd in de bus? Ben je niet ziek geworden?

    We missen je hier wel op de kermis maar Claudia komt nu mee oliebollen te bakken!!

    We hopen snel weer een leuk verhaaltje te kunnen lezen en je mooie foto's te kunnen bekijken.

    Veel liefs van opa, oma en Claudia

    P.s. We hebben de kaartjes ontvangen heel erg bedankt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 27356

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: