Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

04 Mei 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een paar dagen in Page te zijn geweest is het tijd om door te rijden naar Las Vegas.. Wie ken het niet uit alle films en vanuit verhalen van vele, nu gaan wij het zelf ondervinden.

Vanuit Page rijden we eerst door naar Zion, we komen langs een grote dam waar we kort even een kijkje nemen en rijden daarna door. Eigenlijk wilde we nog langs Bryce Canyon gaan maar dat is te ver om en dan hebben we geen tijd om en of Zion of Bryce fatsoenlijk te kunnen doen. We kiezen er dus voor om naar Zion te gaan. Gezien de tijd dachten we een wandeling van een uurtje of hooguit twee te gaan doen want we moesten daarna ook nog een stuk rijden.

Als we in Zion aankomen, krijgen we te horen dat we sowieso het treintje moeten pakken voor een route. Waren we eigenlijk niet echt van plan maar doen we toch maar. Uiteindelijk is het toch een lange wandeling geworden van een uur of 3 met een flinke stijging en leuke afgronden.

Later dan gepland rijden we door naar Las Vegas. Een hele tijd in de auto en dan zie je de tijd op het navigatie aftellen maar is er nog niks in de hele omgeving te bekennen. Verschillende keren zeiden we al dat er wel een keer iets moest komen maar nog steeds niks en dan ineens kijk je de hoek om en zie je de mega grote gebouwen tevoorschijn komen.

We verblijven in het mega hotel Excaliber, eerst rijden we de stad door. Dan parkeren en eens gaan zoeken waar we in kunnen checken. We zijn allebei al enigzins verbaast over hoe groot alles is. Als we in het hotel komen dan komen we in een gigantische gokhal met heel veel verschillende machines, poker en ander soort goktafel. Ik kan niet geloven en niet beschrijven hoe belachelijk groot en dat was dan maar voor 1 hotel. Het is aan het eind van de dag en er zijn al veel mensen aan de machines.

Onze hotelkamer zit op de 17e van de (volgens mij 28) verdiepingen en is kamer 17265, kan je je voorstellen hoeveel kamers er dus zijn.. Het is al laat en we eten snel een pizza en gaan de strip op. Ik wil graag de ballatio fontein zijn. Ook hier komen we er weer achter hoe groot alles is. Op straat zie je tussendoor wel wat zwervers. Heel vreemd om je voor te stellen dat er onder deze stad in de riolen duizenden mensen wonen.. Ook wagen we ons die avond nog een klein gokje en heel leuk winnen we 80 dollar. Toch leuk meegenomen. Een andere leuke bijkomstigheid de drankjes in de casinos zijn gratis. Voor de volgende dag ga ik een luxe/ duur drankje bedenken om te drinken zo weet ik altijd zeker dat als je iets in de automaat gooit je er in ieder geval iets voor terug krijgt.

De volgende dag hebben we een hele dag in Las Vegas. Voor het eerst deze vakantie maar een keer geen wekker zetten want hier is het vooral toch 's avonds te doen. Om 08.00u ben ik dus wakker en dan meteen het bed uit. Het word natuurlijk warm en dan is het toch handiger om 's ochtends al veel gedaan en gezien te hebben. We halen een starbuks koffie en een omelet als ontbijt en gaan de stad in. Ook nu is er al vanalles te doen in het casino van ons hotel. Wat zijn er veel mensen aan het gokken en wat zijn er veel dikke mensen die niet op de stoeltjes passen.. Ongelofelijk!

In de hoofdstraat gaan we hotel in en hotel uit. Overal waar je kijkt en door ieder hotel waar je loopt kan je gokken en in ieder hotel zit een casino. Alles in Vegas is groot en zo bizar om voor te stellen. We lopen een eind tot we bij het hotel Venetia zijn gekomen met de gondels. Daarna gaan we via de andere kant van de straat terug. Beide zijn we verbaast over Las Vegas. Het is ondertussen al 15.00u als we in ons hotel terug zijn en goed warm. Even chillen bij het zwembad en dan savonds willen ik nog graag wat fotos in de avond maken en bij de fontein want dat heb ik gisteren niet gedaan. Verder is het erg druk en gaan we terug richting het hotel. Nog 1 keer een gokje wagen voor de laatste keer maar dat heb ik snel gezien want het lukt niet en dan is voor mij de lol er heel snel af. Dan vind ik het zonde van het geld en geef ik het liever aan iets anders uit hoor.. Ik kan me niet voorstellen dat je aan zo'n spelletjes verslaafd kan raken maar wel heel sneu en lastig voor de mensen die dat we zijn..

Vandaag is weer een hele hele hele lange auto dag dus vroeg op. Om half 8 willen we echt onderweg zijn dus vroeg uitchecken. Ook nu zijn er mensen in het casino en aan de pokertafel lijken nog precies dezelfde mensen te zijn als de avond toen we naar bed gingen.

Ook beseffen we ons dat het alweer bijna tijd is om naar huis te gaan. De tweede week is begonnen. De tijd gaat zo snel!!

Mooi geweest weer deze blog en fotos die komen wel weer op facebook. Slaap lekker,
Groetjes Marielle en Mark

• 04 Mei 2017 - 08:05

Pap En Mam:

Wat een leuk stuk weer. De dam was vast de Hooverdam. Zo grappig te lezen waar jullie zijn en veel dingen weer te herinneren.
    Nog veel plezier daar...wij kijken al uit naar het volgende blog xxx