28 en 29 april Grand Canyon - Reisverslag uit Evanston, Verenigde Staten van Marielle Mark - WaarBenJij.nu 28 en 29 april Grand Canyon - Reisverslag uit Evanston, Verenigde Staten van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

28 en 29 april Grand Canyon

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

30 April 2017 | Verenigde Staten, Evanston

Na een lange rit zijn we in Flagstaff aangekomen. We hebben een hotel aan de beroemde historische Route 66. Dit stadje ligt niet zo ver van de Grand Canyon af. Dat is dus onze planning voor de komende dagen.

's Avonds zoeken we een restaurantje in de buurt, we vinden niet veel (wisten toen nog niet dat we naar Old town van Flagstaff moesten). Het restaurant waar we uit komen serveert helaas geen bier maar gelukkig wel eten. Lunch hadden we deze rit overgeslagen dus de bordjes gaan vandaag netjes leeg.

Volgende dag ben ik (zoals vaak) alweer heel vroeg wakker (half 7) en dus zitten we ook vandaag weer op tijd aan het ontbijt. Een collega had mij voor we op vakantie gingen verteld dat het heel vet is om te gaan skydiven/ parachutespringen boven de Grand Canyon. Daar hebben Mark en ik het dus over gehad en we hebben besloten om daar maar eens voor te gaan informeren.

Net voor de Grand Canyon zit de organisatie.. Even geïnformeerd maar de dag zelf was er geen goede wind en kon het niet maar morgen ochtend (29 april) kon het wel om 09.00u 's ochtends.. We maken de reservering en als de wind goed is gaan we morgen uit een vliegtuig springen.

We vervolgen onze weg en rijden naar de Grand Canyon. We willen graag een route van een paar uur lopen dus vragen binnen welke het beste is. Ik dacht zelf dat we toch wel een difficult route konden doen maar Mark zegt dat het misschien beter is om met een normale te beginnen. Dat doen we dan maar en uiteindelijk is dat ook een betere optie.

De Canyon is prachtig, super gaat om te zien!! De route die we doen is tussen de 2 en 4 uur. 1 uur is naar beneden lopen (heb mijn sporthorloge aan om het bij te houden) het komt neer op ongeveer 2 km naar beneden lopen tot je op een punt bent met een hutje en uitzichtpunt. Daarna loop je die 2 km weer omhoog. Leuke wandeling, hebben we in ieder geval toch nog sport gehad deze vakantie. Heel gaaf en super mooie fotopunten. Op facebook zal ik straks weer wat foto's plaatsen.

Ondertussen is het weer middag en rijden we weer terug naar Flagstaff. Het is 1,5 uur rijden en tussendoor een subway. In het hotel frissen we even op en dan gaan we het Old Town van Flagstaff in. In een Pub eten we een lekker stukje (niet hele vette) zalm en Mark een echte Amerikaanse steak. Daarna lopen we nog een rondje en spelen we een paar potjes pool. Die ik met geluk win omdat Mark de zwarte bal verkeerd speelt. Daarna maar weer terug naar het hotel want morgen is het weer vroeg dag.

Zoals in begin van de blog dus al staat.. Vandaag gaan we Skydiven!! Ik pak maar vast twee reispillen want ik ben ooit wezen paragliden(hoe je dat ook schrijft) en dat was zeker geen succes. Ik vind het echt super spannend en bij Mark valt dat mee en komt dat later pas een beetje meer.. Ik zie echt op tegen de vlucht en na de val de parachute en dan natuurlijk het gedeelte ik moet uit een vliegtuig gaan springen... Aah waar ben ik aan begonnen en waarom heb ik dit ook alweer voorgesteld...

Uiteindelijk hebben we het harnas aan, het contract getekend voor als er iets gebeurt, en kunnen we het vliegtuig in.. Ooh help dit vliegtuig was nog lang geen KLM cityhopper en achterstevoren​ erin.. We vertrekken en alles gaat goed. We zien de Grand Canyon van bovenaf, zo gaaf en zo mooi!! Om nooit meer te vergeten! Daarna is het tijd om van 4,5km hoogte naar beneden te gaan springen (tandemsprong natuurlijk) dus een begeleider zit aan ons vast. Je benen hang je buiten het vliegtuig en daarna gewoon vallen. Heel vet om dit eens mee gemaakt te hebben! Na ongeveer 30 sec gaat de parachute uit en gingen we zo aan de afdaling beginnen. De begeleider was super aardig en heeft speciaal voor mij niet te veel rondjes gedraaid zodat ik niet ziek zou worden. Ik heb het gewoon gedaan! Opa Heesakkers vraagt nog wel eens of wij ooit uit een vliegtuig zijn gesprongen en Mark en ik kunnen nu zeggen dat wij dat gedaan hebben :D

Nu zijn we ondertussen alweer in de volgende plaats (Page) en gaan we zo een wandelingetje maken en natuurlijk weer een hapje eten. We hebben net wat boodschappen gehaald, verse watermeloen :D super lekker, alleen heeft hij net in de tas gedrupt. De tas heeft dus even lekker een douche beurt gehad en hangt nu lekker te drogen.

Morgen staat een tour door de lower antilope canyon gepland.. erg veel zin in.
Zal zo even kijken of ik de foto's van de skydive kunnen plaatsen (staan op een USB stick en ik heb geen computer dus hopelijk mag ik die van de receptie lenen) Dan geloven jullie in ieder geval dat we gesprongen zijn, vet he, kan je het geloven pap?

  • 30 April 2017 - 08:23

    Pap En Mam:

    Wat stoer van jullie. Leuk om te lezen maar blij dat jullie ook veilig weer op de grond staan..!!

  • 30 April 2017 - 09:10

    Esther :

    Wat een gave verhalen weer! Stoer dat jullie zijn gaan skydiven! Kijk uit naar de foto's en de volgende verhalen! Geniet er nog van!

  • 07 Mei 2017 - 14:11

    Aylanie:

    Zo gaaf dat jullie dit gedaan hebben!!!!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 27186

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: