26-27 apr, Disney, San Diego and on the road again - Reisverslag uit Flagstaff Addition, Verenigde Staten van Marielle Mark - WaarBenJij.nu 26-27 apr, Disney, San Diego and on the road again - Reisverslag uit Flagstaff Addition, Verenigde Staten van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

26-27 apr, Disney, San Diego and on the road again

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

28 April 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff Addition

Vandaag hebben we een lange rit van 8,5 uur rijden te gaan. Een mooie mogelijkheid om een stuk van de blog van de laatste twee dagen te typen. De weg is namelijk vooral heel lang en recht...

Gisteren zijn we op tijd opgestaan omdat we een dagje Disneyland gepland hebben. Dit is ook onze laatste dag Los Angeles want daarna rijden we door naar San Diego. We zijn al redelijk op tijd in Disney waar we in het begin al in de rij staan voor de parkeergarage (een garage voor de twee verschillende parken, kan je je voorstellen hoe groot die is!!) en het in de rij staan is wel een beetje het hele gevoel van deze dag. Wat was het druk, niet voor te stellen!! Gemiddeld gezien waren de wachtrijen zo tussen de 40 en 65 min en dan nog langer!! Gelukkig was het ook vandaag weer heerlijk weer en telkens mocht je 1 fastpass (een kaartje waardoor je sneller door de rij kan) halen en wanneer deze gebruikt was mocht je een volgende halen.

We hebben mooi wat rondgelopen in het park en een paar attracties kunnen doen. Daarnaast even een keer wat eten en vooral genoeg drinken want het is goed warm. Vooral hebben we heel veel mensen gekeken. Ook dit konden we ons van te voren echt niet voorstellen maar er zijn toch wel heel veel mensen met overgewicht!! Overal waar je keek was altijd wel iemand (ook veel kindjes) met overgewicht. Wel sneu ook hoor, niet voor te stellen dit als je het vergelijkt vorig jaar met Afrika waar de kindjes niks hadden en juist die extra vette hamburger wel kunnen gebruiken!!

Al met al hebben we wel een leuke dag gehad in het park, heel Amerikaans en heel tof eens meegemaakt te hebben. Wij zullen nooit meer klagen over een drukke Efteling.

Tegen het einde van de middag gaan we weer terug naar de auto en vervolgen we onze weg naar San Diego. Dit was nog zo'n 1,5 uur rijden (zonder file). Deze weg was opzich goed te doen. We komen rond het avond eten aan bij ons hotel waar we inchecken. Even de spullen in het hotel en dan de stad in om lekker mexicaans te gaan eten. Van het hotel kregen we een advisering voor een restaurantje. Daar gaan we heen, het was er super druk.

Leuk tentje, we nemen een mexicaans biertje en een taco met vis gerecht. Vanuit het restaurant was er een kleine band die wat live muziek maakte zo af en toe. Vooraf kreeg je standaard van die mexicaanse chips. Wij vonden het erg lekker, er zat een beetje salade en tomaat bij. Ook heel fijn even iets niet te zoet/vet of zout te eten.

Na het eten lopen we nog een klein stukje maar helaas is het al donker en weten we niet goed waar we heen kunnen dus gaan we terug naar het hotel. De volgende dag, vandaag dus hebben we een lange rit te gaan.

Vanmorgen zijn we begonnen met een ontbijt bij the Waffle King, dat zat bij ons hotel en kregen we korting van. Mark begon zijn dag lekker zoet met een grote wafel met noten en banaan en ik wil niks zoets dus ga voor een gewoon ei met champignons (en kaas maar die heb ik eraf gehaald, van die hamburger kaas). Mark vond de wafel wel lekker maar toch wel wat anders dan de belgische wafels. Mijn ei was prima, wat grappig was heb ik even een gerecht wat niet zo slecht is voor de lijn, kreeg ik er ook nog eens 2 mini wafels met hele zoute roomboter bij. Om het dan toch nog ongezond te maken, die heb ik dus mooi laten staan..

Ondertussen hebben we nog 3 uur te gaan en dan zijn we in Flagstaff bij de Grand Canyon. Onderweg hebben we al verschillende landschappen gehad en we zijn zo eigenwijs geweest om naar de mexicaanse grens te lopen. De snelweg die we rijden loopt voor een gedeelte langs de grens en ergens een oude snelweg en daar een zandpad van loopt naar de mexicaanse grens. Daar staat nu een super hoog ijzeren (geroest) hekwerk. Natuurlijk hebben we er wat fototjes gemaakt.. Daarna vervolgen we onze weg. Het eerste deel heb ik gereden en zoals je nu al verwacht rijdt Mark nu. Onderweg staat er vaak veel reclame en heel veel reclames voor de Dentist (tandarts) Niet gek want met al dat zoet heeft vast niemand meer een gebit! Daarnaast inderdaad in ieder dorp een KFC/ McDonalds/Burgerking/Taco Bell en noem maar op.. Verbazingwekkend.. Wel leuk trouwens onderweg de typische amerikaanse huisjes!

Morgen gaan we de Grand Canyon verkennen en eens zien wat er daar te beleven valt! We zijn beide ook wel weer blij even de stad uit te gaan en wat anders te gaan zien. Vorig jaar in Afrika hadden we dat precies andersom. Grappig eigenlijk..

Kusjes Mark en Mariëlle

Wij vinden het leuk om te lezen wat voor reacties jullie plaatsen!

• 28 April 2017 - 06:43

Marjolein:

Leuke blog.
    Veel plezier!

Xx Marjolein

• 28 April 2017 - 08:37

Franny:

Lieve Marielle en Mark,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Jullie foto's op Facebook worden door de boefjes uitvoerig bekeken. Ze zijn dan ook helemaal niet jaloers op jullie trip naar Disneyland :) Jullie hebben Pluto toch zeker ook wel een hihg five gegeven?
    Ik kan me indenken dat het contrast met jullie reis vorig jaar enorm groot zal zijn.
    Tsja en dan die rijen bij de Efteling, daar houden we jullie aan, hihi.
    Geniet er lekker van samen!!!
    Veel liefs van ons vijfjes.

• 28 April 2017 - 09:42

Pap En Mam:

Wat leuk om jullie blog te lezen. Klinkt best herkenbaar allemaal maar ook weer heel leuk. Geniet van jullie reis en het goede weer. We kojken al uit naar de volgende blog. Foto's op fb zijn ook heel leuk. Groetjes pap en mam xx

• 28 April 2017 - 09:47

Frank:

Geniet van alles, het komt bij mij weer terug al die leuke dingen daar. Vooral de grand canyon.

Nog veel plezier

• 29 April 2017 - 11:39

Ad Van Gerven:

Hoi Marielle en Mark,

Wat een leuke verhalen en wat een prachtige foto's! Veel plezier samen! We kijken al uit naar het volgende verslag!

Veel groetjes,

Opa en Oma

• 03 Mei 2017 - 13:51

Aylanie:

Heey meid was er nog niet eerder aan toegekomen, maar echt super leuk om allemaal te lezen!! :)
    Veel plezier nog en ook pratchige foto's trouwens!

xxjes