Slecht begin van de reis... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Slecht begin van de reis... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Slecht begin van de reis...

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

07 Juli 2018 | Peru, Cuzco

Vrijdag ochtend zijn papa en mama zo lief om ons naar het vliegveld te brengen. We komen daar mooi op tijd aan en alles verloopt soepel. Op dat moment hadden we niet kunnen weten dat we ruim 24 uur later nog steeds niet op bestemming zouden zijn.

Op schiphol hebben we lekker rustig een koffie gehaald bij de starbucks. Boekje lezen en even relaxen. De eerste vlucht is van Amsterdam naar Parijs. Ik had mijn pleister op tegen reisziekte dus niks kon er gebeuren.. Nou aan het eind van de vlucht van 1,5 uur had Mark geen hand meer over en heb ik met het zakje in mijn andere hand de vlucht overleefd, dat was dus echt niet leuk. Gelukkig gaan grotere vluchten een stuk beter.

Onze volgende vlucht van Parijs naar Lima was flink vertraagd en tijdens het wachten word ik niet lekker en meen ik vlekken te zien. Natuurlijk schiet ik dan meteen in paniek want migraine en nog 2 vluchten te gaan.. Uiteindelijk heb ik wat Jus d organge op en zakte het weer een beetje. We mochten wel voor in de rij met boarden.

Eenmaal in de lucht ging het wel en hebben we beide veel geslapen en wat films gekeken. 12,5 uur vliegen later komen we in Lima aan. Omdat ze op Schiphol onze baggage niet direct naar Cuzco wilde stuken (geen idee waarom) moesten we de baggage van de band gaan halen en opnieuw inchecken. Omdat onze vlucht al flink vertraagd was hadden we hiervoor iets meer dan een half uur de tijd.. Onmogelijk ,wij rennen naar de band en al heel snel verschijnt daar Mark z'n backpack. Gelukkig het kan nog .. en we wachten op de mijne..en wachten en wachten.

Uiteindelijk zeg ik tegen Mark ga jij maar vast inchecken dan kom ik wel na zo.. Maar je raad het al mijn tas kwam niet. Mark had de andere tassen, paspoorten etc bij dus ik kon geen kant op. Ook ging het bellen eerst niet.. Ik kon wel janken!!! Wat een drama dit, ondertussen waren we al wel zo ver dat we de vlucht niet meer konden halen.

Ik heb een vliegveld medewerkster aangesproken want ik kon mijn tas niet opgeven als niet aangekomen omdat Mark alle papieren had maar die mocht niet meer mijn kant op komen omdat hij al door de duane was. Uiteindelijk is de medewerker mee gelopen en kwam mark eraan en kon ik mijn tas als niet aanwezig aanmelden.

Volgende punt nu staan we hier in Lima, geen vlucht, we worden over z'n 1,5 uur door iemand opgehaald in Cuzco om ons naar het hotel te brengen. Wij zijn er over een anderhalf uur sowieso niet. Eerst maar eens kijken of we een volgende vlucht kunnen regelen. Mark had al iemand gesproken die wel een ticket kon boeken maar toen we daar waren gaf ze aan dat zij het niet kon omboeken en dat we naar een ander loket moesten.. daar weer in de rij en die gaven weer aan dat we klm moesten bellen om het te regelen. In Nederland was het zo ongeveer 3 uur nachts, probeer dan maar eens te bellen. Allerlei nummers geprobeerd maar niks. Dan eerst maar bellen naar de lokale agend dat we zo niet opgehaald hoeven te worden. Ook dit duurde even voor het uitlegd was. Iedereen spreekt hier echt super goed spaans :p maar wij alleen niet en andersom spreken ze hier maar weinig Nederladns of engels..

Ondertussen was ik al aardig pissig (niet op Mark hoor) maar ik wilde gewoon een ticket en iemand moest het maar gaan regelen. Uiteindelijk vinden we een mannetje van een lokale toeristen die zo nafief zijn mee te gaan informatie ding en hij ging wel een ticket regelen. We besluiten mee te gaan om waarschijnlijk hardstikke opgelicht te worden dachten we. Ik heb aan verschillende medewerkers al uitgelegd dat ik een ticket wilde kopen en deze man ging ons in ieder geval helpen.

Het lokale toeristenbureautje waar je nooit van je leven in je hoofd haalt hier naar binnen te gaan en laat staan iets te gaan kopen, daar staan wij dan en we mogen bij de wat forsere meneer gaan zitten. Hij duurt heel lang en de eerst volgende vlucht gaat om 04.00u (op dat moment was het 19.00u) maar deze vlucht had nog maar 1 stoel. We pakken de vlucht van 05.00u. De man wil onze paspoorten en maakt een reservering, in totaal moeten we 850 Peruaans geld (iets van 150 euro pp) betalen en hopen we maar dat het een echt ticket is. Vanuit mijn opleiding toeristisch mamagent weet ik hoe het booking systeem en de tickets uitzien en dit leek gelukkig te kloppen. We checken de namen en mijn naam klopt niet.Wilhelmina is ook lastig over te typen vanuit een paspoort. Dit werd aangepast en daar staan we dan. Over 10 uur gaat onze laatste vlucht.

Het vliegtuigmannetje (die ons een ticket beloofde) had ons naar de ticketman gebracht en wist nu natuurlijk ook wel een hotel om de tijd te overbruggen. We waren beide zo moe en ik nog steeds echt niet lekker, die stomme pleister had ik nog op dus we besluite mee te gaan naar het hotel. Checken in en moeten iets van 40 euro betalen maar ook dat is dan maar zo. De vliegtuig man beloofd ons dan om 3.00u op te halen om ons naar het vliegtuig te brengen.

Ik ga samen met die man wat geld pinnen voor de service. Ik geloof dat ik nog nooit zo goed van vertrouwen ben geweest maar Mark en ik waren beide echt op. In het hotelletje douche we en kunnen we even wat rusten. Ik moet de reispleister wel af doen, dat wordt dus morgen zonder medicatie het vliegtuig in..top..

Om 03.00u snachts werden we inderdaad netjes opgehaald en ook het vliegticket blijkt echt te kloppen. We zijn zo blij dat we eindelijk naar Cuzco kunnen.. Maar dan komt het volgende eerst die vlucht, weer met het zakje bij de hand Mark zn hand samenknijpen.. Sorry mark..

Omdat we landen op 3500m hoogte is ons vaak gewaarschuwd voor hoogteziekte (hoofdpijn en overgeven) we waren dus al bang dat als we het vliegtuig uit stappen we meteen zouden moeten overgeven. Dat viel gelukkig mee.

We zijn netjes naar het hotel gebracht en kregen daar meteen cocathee tegen de hoogteziekte en ook mochten we mee ontbijten. Sowieso zijn de mensen wel vriendelijk .

We hebben onze spullen gedropt in de kamer en beide hebben we wel een lichte hoofdpijn maar dat is goed te doen.. Als we een rondje door de stad lopen zijn we bijde bekaf.. Super vermoeiend en trappen kosten zoveel energie. Wij weten nu hoe het voelt dit met overgewicht te moeten doen.

Helaas is mijn backpack in nog geen velden of wegen te bekennen en ik hoop heel erg dat hij vandaag toch nog komt. Douche spullen etc hebben we hier al gekocht, maar in mijn backpack zitten mijn nieuwe hardloopschoenen, mijn wandelschoenen, korte broek en mijn lenzen!!! Heb hier mijn zonnenbril hard nodig maar zonder mijn lenzen is dit niet handig en morgen lopen we de inca trail en ik heb hier alleen maar mijn sneakers..

Slecht begin van de reis helaas maar het kan alleen maar beter worden hopelijk is onze pech van de vakantie nu wel klaar.

Cuszco zelf is tot nu toe wel leuk om te zien. Veel kleine straatjes, vrolijk gevlochten kleden, meisjes met kleine lama's echt super schattig.

We doen vandaag heel rustig aan en hebben al wat gewandeld en opgefrist en vanavond zullen we eens lekker ergens een hapje gaan eten. Het vakantie gevoel is er al wel weer een beetje gelukkig.

Zo voldoende voor de eerste blog, veel leesplezier en we houden jullie op de hoogte.

XxX
Marielle en Mark

  • 07 Juli 2018 - 21:20

    Eva:

    Wow jongens, wat een kutzooi zeg! Hopelijk komt je backpack snel Marie.
    Gelukkig zijn jullie nu in ieder geval wel op de plaats van bestemming. En kan jullie vakantie beginnen.
    Heeel veel plezier en ik blijf lezen.
    Xxxxxz

  • 07 Juli 2018 - 21:24

    Marjolein:

    Wat een pech!
    Hoop dat de backpack snel bezorgd wordt ergens op jullie route!
    Geniet er toch van! Laat je reis niet verpesten!
    Liefs!

  • 07 Juli 2018 - 22:45

    Ans Heesakkers:

    Hoi Marielle en mark, wat een pech allemáál! Hoop dat je snel je backpack terug krijgt. Laat je niet uit het veld slaan en ga lekker genieten van jullie vakantie . Groetjes uit Empel

  • 08 Juli 2018 - 06:01

    Pap En Mam:

    Lieve Marielle en Mark,

    Wat een slecht begin inderdaad. Wij hopen dat het snel toch allemaal goed komt. Ga tochg

  • 08 Juli 2018 - 06:04

    Pap En Mam:

    Ga toch genieten van jullie wel verdiende vakantie ( vervolg op vorige bericht..ipad liep even vast hahaha)
    We blijven je blog volgen.
    Liefs pap en mam

  • 08 Juli 2018 - 07:08

    Ans Mooij:

    Hallo Marielle en Mark, ondanks de slechte start toch een hele fijne vakantie.
    Groetjes Ans en René

  • 08 Juli 2018 - 08:45

    Rob Möhlmann:

    Wat een belevenis jongens. Een voordeel voor de thuisblijvers, super spannend om te lezen! Hahahaha. Volgens mij komt het allemaal goed. Hoop wel dat je op tijd je wandelschoenen hebt. Heel veel plezier en keep us posted!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 27353

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: