Reisplannen - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Reisplannen - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Reisplannen

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

08 Augustus 2015 | Australië, Agnes Water

Mijn vorige verslagje was geëindigd bij dat ik de bus naar Rainbow beach zou nemen. Dit is toch maar weer veranderd en die nacht ben ik alsnog naar Agnes Water ookwel 1770 genoemd gegaan. Waarom dat, nou dat is wel een grappig verhaal.

In het hostel heb ik mijn boeking omgezet van Agnes Water naar Rainbow beach en ik ben ervan uitgegaan dat dit dezelfde bus was en de boeking was geaccepteerd. Om een uur of 10 bedacht ik, zal ik voor de grap maar eens even de tijd van de bus controleren.. wat blijkt de bus naar Rainbow beach ging om 19.00u.. Mijn boeking kon ik niet meer omzetten want volgens Internet zat ik nu in de nachtbus, Greyhound de busorganisatie was niet meer bereikbaar en ook de recepties van de hostels waren dicht om een nacht bij te boeken. Nu dus zonder invoelingsvermogen besluit ik tot 23.55u te wachten op de bus die ik eerst zou nemen en daar bij de buschauffeur te vragen of ik toch mee mag en er plek is voor mij. Zo gezegd zo gedaan en ik had geluk ik mocht mee en de chauffeur heeft de boeking voor mij geregeld bij de organisatie super fijn dus. Alle Australiërs zijn erg aardig en meewerkend !!

gisteren ochtend kwam ik dus aan in een klein plaatsje Agnes Water/ 1770 met geen hostel te bekennen.. Great denk ik, waar heeft Matt mij nu weer heen gestuurd en even later zag ik het busje van het hostel wat hij mij aanraadde. Daar ga ik vanavond slapen, super leuk hostel, erg leuke mensen die er werken en Matt had mij aangeraden om de scooter Roo rit te doen. Deze is om 13.00u en ik schrijf me in.

Geen spijt van de tour was heel leuk. Je moest laten zien dat je scooter kon rijden en dat kan ik alleen de scooters hier waren meer kleine motortjes, ze konden heel hard (100km zo zeiden de medewerkers) maar wij mochten niet harder gaan dan 60.. Een tijdje geleden mocht ik met een vriend mee op de motor en heeft hij mij een klein beetje stukje laten rijden en uitgelegd hoe je kon sturen.. mooie gelegenheid om dat nu te oefenen. En als er dan toevallig een gat viel bij mij moest ik zorgen dat ik weer aansloot bij de groep, Kortom even kijken hoe hard die scooter kon!! we werden begeleid door medewerkers op motoren en met een van de jongens hebben ik een wedstrijdje gedaan wat ik natuurlijk verloor maar was erg leuk!! onderweg heel veel Kangaroes gezien en heb ik gemerkt dat je wel op de weg moet letten anders bots je tegen de voorganger die niet zo snel gaat.. iedereen heeft het overleefd hoor. Ik wil gaan motor rijden!!! Maar dan wel in Nederland leren want dat links tijdelijk blijft vreemd hoor.

s Avonds heb ik met een Australisch stel en wat schippers wat gedronken aan de bar en uiteindelijk naar bed want de wekker gaat weer om 05.00u voor de bus naar Rainbow beach.. Hier zit ik nu in.. de komende uren..

veel leesplezier weer met dit verslagje, tot snel want over twee weken moet ik alweer naar huis, al wil ik echt nog ooit terug naar Australië!!

kusje

  • 09 Augustus 2015 - 20:21

    Opa En Oma:

    Lieve Marielle,

    Wat is het fijn dit te lezen. Wat een prachtige reis maak je toch. Koester de herrinneringen maar in je hart. Geniet van alles wat je nu allemaal mee maakt.
    Wij genieten met ieder verhasl een beetje met je mee, we kijken al weer uit naar het volgende stukje.

    Liefs en heel veel groeten opa en oma

  • 10 Augustus 2015 - 14:41

    Yvonne Brown:

    Glad to hear everything is working out so well and people are helping you out if something doesn't go to plan. Don't forget to leave sometime for the Gold Coast and Sydney. Enjoy the rest of your travels. Xx

  • 11 Augustus 2015 - 06:23

    Eva:

    Hey Marie,
    Zojuist al je reisverslagen gelezen. In een woord: wauw.
    Wat een avonturen maak je mee, sommige dingen hoor ik je zo zeggen haha. Geniet van Australie, doe voorzichtig en kom veilig weer terug.
    Heel veel liefs,
    Eva

  • 16 Augustus 2015 - 17:16

    Aylanie:

    Heey meid :)

    Ik geniet echt van al je reisverslagen! Iedere keer weer leuk om te lezen :)
    xxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 27352

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: