Alweer op de helft van mijn vakantie - Reisverslag uit Daintree, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Alweer op de helft van mijn vakantie - Reisverslag uit Daintree, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft van mijn vakantie

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

05 Augustus 2015 | Australië, Daintree

Vandaag kom ik tot besef dat ik alweer op de helft van mijn reis zit. De tijd is zo snel gegaan en ik heb ondertussen ook al veel gedaan en meegemaakt. Vandaag was er dan mijn eerst, waar ben ik aan begonnen en wat is dit alleen momentje..

Gisteren nacht ben ik om 0.32u op de bus gestapt na een paar super leuke dagen. Ook moest ik gisteren nog even op de bus wachten op een bankje met een dekentje wat echt een ervaring was, zo voelt een homeless guy zich dus.. stond er ook nog een vreemde man, indiaan achtig met allemaal veren overal en aan zn benen jingle bells die geluid maakte iedere beweging.. Deze man ging dus ook mee in de bus, wat een feest net Kerstmis met die belletjes. Goed uiteindelijk in de bus hoop ik wat te kunnen slapen. stappen er op het laatste een groep vrouwen die niet normaal door het gangpad konden en maarliefst allebei de stoelen nodig hebben.. je raad het al... een daar van komt naast mij zitten.. Daar ging mijn slaap in de bus.

Vanmorgen ben ik om 6 uur aangekomen in Townsville, waar het nog donker is, niks open en de rest van de backpackers uit de bus gaan op de boot naar een eiland. Ik moet tot 8 uur wachten omdat mijn hostel dan pas open gaat. Dus besluit ik maar om mijn reisplannen wat verder uit te werken en daaruit zie ik dat het nog maar een korte tijd is. toen ik daarmee klaar was en ik heb gewacht tot het licht werd besloot ik met mijn backpack en alle tassen naar het strand te lopen. goede ochtend wandeling! Aan het strand smeer ik mijn boterhammetje met hazelnoot pasta (wat ik iedere ochtend en middag eet omdat dat het enige beleg wat makkelijk en houdbaar is om mee te nemen). Het uitzicht is super mooi maar ik besef ook wel dat het wel alleen is en dat ik alles alleen doe. Het zou toch wel fijn zijn om een reismaatje te hebben om dit mee te delen. maar goed op naar het hostel..

het hostel hier ziet er goed uit en de bedden zijn goed. fijn want morgen hoef ik eindelijk een keer niet om half 6 op!! mijn bus gaat om 12.30u. De checkin kan pas om 11 uur dus ik ga Townsville verkennen en bedenk rond 9 uur om de castlehill te gaan beklimmen op mijn teenslippers in de volle zon. halverwege is het toch geen goed idee en besluit ik om dit vanavond maar te doen. ik kijk wat rond in Townsville en de museums. als Lunch trakteer ik mezelf op een muffin en een verse kokosnoot!

Zojuist zit ik even in het hostel en is er een Zwitserse jongen gearriveerd. die heeft weer een Nederlandse vriend en met hun ga ik vanmiddag maar eens naar het strand.

tot zover weer , jullie horen nog van mij en kusjes vanuit het warme en zonnige Australië

  • 05 Augustus 2015 - 20:45

    Opa En Oma:

    Lieve Marielle

    We genieten elke keer van je verslagjes. Je hebt al veel gezien en mee gemaakt. We hopen dat je het nog heel leuk zult hebben op de rest van je vakantie maar zullen ook weer heel blij zijn als je weer veilig thuis bent. Liefs van opa en oma

  • 05 Augustus 2015 - 20:49

    Pap En Mam:

    Lieve Marielle,

    Ja waar ben je aan begonnen he...! Een heel verre spannende avontuurlijke reis.. Wat heb je al veel gezien en meegemaakt. Je hebt straks heel veel te vertellen en vast veel mooie herinneringen.
    Liefs pap en mam

  • 06 Augustus 2015 - 17:21

    Aylanie:

    Balen dat alles nog dicht was!! Maar wel weer ontbijt op het strand :)
    Veel plezier nog op de rest van de reis !! en ben benieuwd naar je volgende verhaal :)
    xxjes

  • 06 Augustus 2015 - 21:41

    Marjolein:

    Heb je dat 'alleen' momentje ook weer achter de rug.
    Nu weer verder met de leuke momenten!
    Ik vind het allemaal wel heel avontuurlijk wat jij meemaakt en doet.
    Veel plezier verder! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 27358

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: