Panzie bushcamp, midden in de Afrikaanse bush bush - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Panzie bushcamp, midden in de Afrikaanse bush bush - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Panzie bushcamp, midden in de Afrikaanse bush bush

Door: Mariëlle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

19 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Na twee dagen kruger park is het woensdag 17 aug weer tijd om door te gaan naar onze volgende bestemming. Het laatste ontbijt dat we hebben bij Belvedere on the river keek uit op het kruger park. Ik baalde ervan dat ik nog steeds geen staande hippo had gezien. Als we ons super mooi opgemaakt fruit yoghurt muesli krijgen ga ik naar naar de kamer mijn telefoon halen, dat is een foto voor bij de blog waard. Eenmaal aan het eten spring ik vol enthousiasme op: een wandelende hippo (nijlpaard!!) naar de kamer rennend deze keer om mijn camera te halen, helaas is hij al in het water als ik terug kom. Balen.. Verder aan het ontbijt zie ik de hippo opnieuw super blij want ik heb eindelijk een staande hippo!! Super z'n ontbijt er stonden ook nog een hoop antilopen en een olifant.

Als we uitgecheckt zijn gaan we weer naar het kruger park maar dit keer gaan we met eigen auto. Erg gaaf om er zelf doorheen te rijden al schrokken we wel even van de entree prijs!! Maarja dat was al betaald nu en we gaan op weg. Mark rijd want mijn reactie rondom dieren is soms niet de beste in combinatie met mijn rijvaardigheid (er zijn meer weggebruikers om rekening mee te houden) in het park komen we erachter dat we niet getankt hebben dus maar gelukkig kan het in het park. Tijdens het rijden zien we verschillende dieren maar niet echt iets wat we gisteren niet gezien hebben.
Aan het eind van de middag gaan we het park uit en onderweg naar Panzie bushcamp. Dit blijkt te liggen aan een z'n 8km lange onverharde heel erg bumpy road (hobbelige weg).

Eenmaal aangekomen zien we onze kamer heel cool voor een nachtje. De schuifdeur naar de badkamer moet dicht blijven vanwege de apen. Ja de wc, douche en wastafel zijn met bamboe afgezet in de open natuur. Jullie zien de foto's wel als we terug zijn. De slaapkamer zijn twee losse bedden. Als we naar de gezamenlijke ruimte gaan laat de Ruben(manager) het uitkijkpunt zien. Daar staan een hoop buffelos omheen in de buurt. Heel gaaf dat we op eigenlijk z'n kleine afstand oog in oog staan met de buffelos. In dit gebied is het op dit moment zo droog dat er hooi bijgevoerd word. Even later op achter de lodge staan we ook oog in oog met de giraffen!! Kortom hele gave lodge.
In de avond raken we aan de praat met een (papa en mama's leeftijd) Frans stel met een vriendin uit Mozambique die voor hen vertaalde. Wel interessant en we hebben ons Frans opgekrikt (nouja Une Pettit peux) ook krijgen we wat tips om morgen te doen.

De nacht hebben we goed geslapen er water veel dieren te horen en het was wel wat fris maar een toffe ervaring en persoonlijke lodge. We krijgen nog een telefoonnummer van de maneger van een man in Johannesburg die we kunnen bellen voor een tour door Soweto. Lijkt mij erg interessant maar we moeten nog even bedenken of we hem bellen of dat we het op een andere manier regelen.

Vandaag vrijdag 19 augustus zijn we eerst naar endangered species een organisatie waar ze fokprogrammas hebben voor de uitgestorven diersoorten. De rondleiding om het park in te gaan zou pas om 11 uur beginnen en twee uur duren dus we besluiten verder te gaan want we willen nog meer doen.

We zijn naar de grote baobab boom gegaan en daar hebben we wat fotos gemaakt. Best groot!! En wist je dat het eigenlijk geen boom is maar een vetplant. Daarna zijn we nog naar het reptielcenter geweest om naar allerlei giftige slangen, wurgslangen, krokodillen, vogelspinnen (Ja ik heb er een foto van voor mijn lieve vriendinnetjes in Nederland die zo gek zijn op spinnen, ayla en eva) en ook nog kikkers en schorpioenen. We hebben vandaag geleerd dat de boomslang Afrikaans meest giftige slang is(black mamba 2e en cobra 3e), de meest gevreesde was de cobra en er was nog een slang maar die zijn we beide weer vergeten.

Erg interessantte dag!! Oja en heb ik al verteld dat we een echte hippo (nijlpaard) hebben geaaid en dat ik hem zelfs heb gekust.. Hippos zijn de meest gevaarlijke dieren in Afrika en hebben de meeste doden op hun naam staan.

Nu zijn we veilig aangekomen in onze lodge bij de magoebaskloof (lodge Bramsole) morgen gaan we een canopy tour doen en in de middag weten we het nog niet..

Jullie krijgen nog wel weer een update van deze Lodge nu is het mooi bedtijd.

Weltrusten allemaal, xx
Marielle en Mark

  • 20 Augustus 2016 - 03:30

    Aylanie:

    Echt super tof dat je een nijlpaard hebt geaaid!!!! :) ben heel benieuwd naar de foto's maar ik wil geen spinnenfoto zien hoor!!!! haha
    Nog veel plezier morgen :)
    xxjes

  • 20 Augustus 2016 - 15:20

    Marjolein:

    Leuk die hippo!
    Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's!
    Liefs
    Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 27183

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: