Laatste reisverslagje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Laatste reisverslagje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslagje

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

22 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Nou daar is hij dan.. Mijn allerlaatste reisverslag na 5 weken Australië!! Ik ga het hier echt missen en als iemand nu nou zeggen dat ik kan blijven dan zou ik dat zo doen, geen twijfel!! Maar helaas het normale leven roept weer.. Waar ik wel naar uit kijk is schone kleren, andere kleren, eigen bed, douche en niemand op de kamer, mijn lieve kat lucifer, pap, mam, Claudia en al mijn vrienden die ik nu echt al lang niet gezien heb!! en vooral niet meer leven uit mijn backpack!! die in en uit laden!!

maar goed voor wat ik de afgelopen dagen nog gedaan heb. Mijn vorige verslag was geloof ik geëindigd bij dat ik vanuit Bondi weer in Sydney was. De eerste nacht in dit hostel was goed ik was aardig moe, en fijn ik zou uit kunnen slapen want de tour begint pas om 10.30u dus tijd genoeg. Nou met de nadruk dus op zou.. om 7 uur was iedereen in de kamer op en ik ondertussen 100x wakker geworden van iedereen dat ik ook niet meer kon slapen. Dan mijn bed maar uit.. Op mijn gemak heb ik ontbeten en ga ik de stad in. s Avonds ga ik met de Engelse boys uit dus ik heb iets netjes nodig om in uit te gaan en het enige setje wat ik bij had wat een beetje netjes was zit in de vieze was.. Kortom ik heb wat geshopt en mijn laatste souvenirs gefinisht. Tussendoor doe ik de gratis tour van 2.5 uur wat erg interessant was.Heel veel informatie over Sydney. s Middags heb ik wat lunch gehaald en op mijn gemak de plaatsen bekeken die tijdens de tour kwamen. Zondag ga ik denk ik naar Manly of wat museums bezoeken.. Dan terug naar het hostel, douche en wat eten en klaar maken voor de avond. Ondertussen belt Andi nog hoe hij het heeft en dat hij een cadeautje voor mij dat hij graag op wil sturen, super lief!!
sAvonds zouden we om 20.00u uit gaan orka afspreken.. uiteindelijk word dat 21.30u.. We gaan eerst wat drinken in het strawberry hotel waar Jon al is met zijn collega's en ook Jo en Tom komen daarheen. Uiteindelijk gaan wij en nog een andere (vrouwelijke) collega mee naar Kingscross om daar naar een discotheek te gaan. Te veel mensen voor 1 taxi dus Tom en ik delen een taxi.. Dit was via een een of andere particuliere dienst ofzo maar dan verwacht je toch dat de chauffeur je 1 wel weet te vinden en 2 dat hij de weg weet ipv dat wij de weg moeten wijzen!! Kortom dat was een hele beleving!! Uiteindelijk zijn we daar en is het echt een top avond/ nacht.. Jon is op een gegeven moment verdwenen met zijn meisje en Jo, Ton en ik blijven over. Rond een uur of 4 is het tijd om te gaan, ik zou eerst meegaan omdat een taxi alleen zo duur is maar ik moet morgen ofja die ochtend vroeg op voor de tour naar de Blue mountains en zo vroeg kan ik anders niet terug dus ik neem toch maar een taxi terug.. Mijn wekker gaat om 6.30u om om 7.30 opgehaald te worden..

Dat was vandaag dus.. Ik ben op tijd mijn bed uit, dat nog wel lekker was ondanks dat er iemand sliep die gigantisch snurkt!! Ik was klaar om te gaan en wacht op de bus en ineens voel ik mijn been nat worden... Ja spannend verhaal word dit.. Ik had mijn flesje water gevuld en je raad het al die is gaan lekken in mijn tas, die is nu nat met de inhoud. gelukkig had ik mijn camera in een aparte tas en is alleen mijn portemonnee doorweekt en al mijn verzamelde boekjes.. Ik had toch echt iets eerder naar bed gemoeten denk ik..

Bij de blue mountains doen we twee walks, de eerste is heel pittig met heel veel trappen.. De foto's zien jullie thuis wel. uiteindelijk blijkt mijn conditie wel goed te zijn want heel veel moeite had ik er niet mee en ik was als eerste weer boven.. De tourguide is erg goed en weet veel ook heb ik een gezellige groep. s Middags lunch en de tweede makkelijkere walk. Deze gaat langs de 3 sisters die het beroemdste zijn hier. Wat leuke foto's en daarna heb ik het ook wel gehad met de wandelingen van vandaag. De berg omhoog gaan we met de meest stijle railway!! Heel gaaf en spectaculair met een geweldig uitzicht. Het was alsof je in de big tunder mountain stapt alleen dan real life!
Daarna terug naar Sydney. Ik eet wat Thais in een restaurantje want mijn eten is op en ga terug naar het hostel. Ik zou naar het vuurwerk gaan maar ik ben nu al te laat. Douche en even uitrusten. De meiden in het hostel vragen mij mee voor de midnight pancakes. Gezellig dus natuurlijk ga ik mee. Dan heb ik nu even tijd om mijn laatste blog te schrijven (misschien dat ik er nog een type als ik terug ben of op de terugreis maar ik denk het niet) en mijn telefoon had een update die hij nu al bijna een uur aan het downloaden is..Tot zover mijn avonturen in Sydney.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden mijn blogs te lezen en super bedankt iedereen voor de leuke reacties!!

Kisses form me

  • 22 Augustus 2015 - 13:44

    Pap En Mam:

    Het was heel leuk je blogs te lezen. En wat een avonturen heb je beleeft. We kijken er naar uit ze allemaal van je te horen. Alvast een hele goede reis terug naar huis...
    Kus xx pap en mam

  • 23 Augustus 2015 - 12:30

    Aylanie:

    Hey meid ik vond het super leuk om je reis mee te lezen :)
    Morgen vlieg je alweer naar ons kleine kikkerlandje. Veel succes met vliegen morgen!!
    En tot snel!!!
    xxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 27195

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: