Bondi Beach and Sydney - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Bondi Beach and Sydney - Reisverslag uit Bondi, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Bondi Beach and Sydney

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

20 Augustus 2015 | Australië, Bondi

Gisteren ben ik sochtends aangekomen na een laatste lange busreis op Sydney centraal. Vanuit de bus ga ik naar het YHA hostel central om hier voor 4 nachten een bed te reserveren. Dit is een duurder hostel maar is net even iets luxer dan wat ik heb gehad met een beter Bed, douches sauna,Pool etc en midden in het centrum. Kortom prettiger om mijn laatste nachten te verblijven. Daarna word ik opgehaald door Tom een van de Engelse jongens die ik met de Ulluru tour heb ontmoet. Zij hebben een appartement in Bondi beach waar ik een nacht mag verblijven (scheelt een nacht in een duur hostel) Tom maakt mij wegwijs in het metrosysteem van Sydney en onderweg naar Bondi. Hier hebben we een wandeling van ik schat 5 of 6 kilometer gemaakt langs de stranden en klifs wat erg mooi was! Helaas een beetje vergeten om foto's te maken maar ik heb toch al heel veel foto's. Aan het eind van de wandeling lunchen we wat en nemen we een taxi terug. s Middags staat er niet veel op het programma, Jo en John zijn werken of op sollicitatie. s Avonds gaan we naar een restaurant voor een paar biertjes en een echte Australiëse burger. Ik praat bij met de boys over wat zij tot nu toe hebben gedaan en terug naar het appartement voor (Engelse) thee. Was een gezellige en leuke dag en zo heb ik Bondi ook meteen gedaan. We spreken af dat ze vrijdag naar centraal komen (Sydney) om te gaan stappen..

De volgende dag, vandaag dus kan ik om 13.00u inchecken in mijn hostel dus rond die tijd ga ik naar het hostel. Ik bestel wat lunch en besluit om vandaag de stad lopend wat te gaan verkennen. In de namiddag heb ik met Arda afgesproken dus ik heb een halve dag. Ik besluit ook dat ik toch de Blue Mountains wil zien dus boek een tour voor zaterdag (mijn dagen zitten zo vol!!) Ik word zaterdag ochtend vroeg opgehaald om naar de mountains te gaan. Daar doe ik een hike van 2 a 3 uur en ga ik een stuk terug met de stijlste trein, spannend ik heb er zin in. Deze planning betekend dus dat ik vandaag op pad ga voor wat souvenirs.. Dat heb ik gedaan en hiervoor ben ik een heel eind klaar en verken in de stad. Om 15.30 heb ik met Arda afgesproken wat te gaan drinken.. maar hoe vind je elkaar in zo'n grote stad met als herkenningspunt de supermarkt. Na een half uur hebben we elkaar gevonden en lopen we naar de Sydney bridge en het Oprah house. We maken hier al wat foto's en daarna gaan we een drankje doen. Daarmee is de dag gevuld en nu is het donker en ben ik in het hostel.Vanavond doe ik niet veel meer. Gisteren kwam ik erachter dat mijn shampoo en douche gel nog in Byron Bay staan.. vergeten denk ik kan het nergens meer vinden.. Zo kan het ook niet open gaan in de tas.. even nieuwe halen dus.

Morgen ben ik van plan om de gratis tourwandeling van 3 uur door de stad te doen dus weer op tijd op. Daarna was shoppen want dat heb ik nog niet echt gedaan en ik ben nu in Sydney dus dat vind ik wel leuk en nog naar The Rocks gedeelte van de stad en een wandeling over de Bridge!. s Avonds heb ik met de jongens afgesproken voor in ieder geval een drankje en misschien iets eten. Zaterdag ga ik de Blue mountains doen en zondag mijn laatste dag.. Misschien naar mantlie (als ik dat goed schrijf) en wat ferries om rond te kijken maar verder niet meer zoveel.. Maandag moet ik om 10 uur uitchecken dus ik slaap uit veel meer kan ik die dag niet meer doen. Ik moet rond 14.00u in het vliegtuig zitten geloof ik dus als ik uitgecheckt ben neem ik een trein naar het vliegveld.. Zo gaan mijn komende dagen eruit zien.. Dan echt het einde van mijn reis.

Kisses from Australia

  • 20 Augustus 2015 - 19:10

    Marjolein:

    Hoi Marielle
    Klinkt allemaal erg leuk.
    Geniet van de laatste loodjes!
    Xx Marjolein

  • 21 Augustus 2015 - 09:30

    Esther:

    Hee Mariëlle!
    Wat heb je in 6 weken tijd veel gezien! Als ik zo de verhalen lees had je volgens mij nog wel langer willen blijven! Geniet er nog even van en tot snel!xx

  • 23 Augustus 2015 - 12:25

    Aylanie:

    Heey Marie
    Echt geweldige dingen heb je gezien!! Kan niet wachten tot de foto's!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 27178

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: