Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

12 Augustus 2015 | Australië, Frasereiland

Aangezien het mij niet gelukt is een dagboekje bij te houden is deze blog mijn dagboekje..
Alweer een paar dagen geleden dat ik een verslagje heb gemaakt. Ik sta nu te wachten op de bus die me vandaag naar de Australian Zoo gaat brengen maar daar zal ik later even verslag van doen.
huishoudelijke mededeling, voor wie fotos leuk vinden heb ik weer een Facebook aangemaakt omdat dat een stuk makkelijker uploaden is dan via de reisverhalen. Kortom wie het leuk vind, zoek me even op op Facebook en word dan worden we vrienden. Aargh typ ik net een super mooi lang verslag van al n half uur druk ik hem per ongeluk weg.. again opnieuw..

Mijn laatste verslag was nog op Agnes Water, vanuit daar heb ik de ochtend bus gepakt naar rainbow beach waar ik s Middags aankom. Die dag heb ik verder niet veel meer gedaan als wat boodschappen, tour geboekt en boekje gelezen op het strand.

Bij het boeken van mijn tour had ik Matt gevraagd of het mogelijk is om Fraser Island alleen te doen maar dat kan helaas niet.. Dan maar met een tour mee aangezien een auto huren en een groepje zoeken veel werk is. Ik zoek een tour met 1 nacht.. Die zijn allemaal al vol.. Dan toch de twee nachten, daar is pas plek voor woensdag en dat is te laat.. De een dag tour die ook naar het wrak schip gaat, ook vol.. Dan de laatste, een trip met een wandeling door het regenwoud.. Jaa nog 1 plek!! geboekt en klaar om morgen te gaan.

Even later kom ik Dominique weer tegen en later ook Arda.. Heel gezellig en s avonds eten we wat en drinken we wat aan de bar.. Ik heb voor spaghetti gemaakt voor mezelf en in bakjes gedaan voor de komende dagen. Handig.. s avonds maken we nog een strand wandeling wat leuk was alleen had Dominique hier andere verwachtingen van.. mannen je kan er ook helemaal niks mee he..

Dit hostel heeft kleine pannenkoeken als gratis ontbijt waar ik om geld te besparen natuurlijk graag gebruik van maak. Tijdens het ontbijt kom ik Arda weer tegen en vergelijken we onze Fraser Island touren met elkaar en wat blijkt we hebben super toevallig dezelfde geboekt.. Leuk dat we samen op tour kunnen.

Op naar Fraser Island, een eiland was volledig bestaat uit onverharde zandwegen en het hele eiland is bestaat uit een soort van duinzand.. Je kan je voorstellen, ofja eigenlijk niet waarschijnlijk hoe dit zit in een bus!! het leek wel een trampoline. Fraser Island heeft den regenwoud wat leeft op dit zand, bomen zijn helemaal recht, zijn ze dat niet vallen ze om! Super interessant en op dit eiland leven een hoop dingos, wilde wolven die eruit zien als super schattige honden! Niet naderen en nooit de rug toe keren en nooit alleen lopen! op Facebook staat een foto, ik heb er namelijk een gezien !!! Super leuk! of er een foto staat van onze huge 4wd (4weel drive) bus weet ik niet maar anders komt het in het album. wij mochten voorin zitten bij de gids wat interessant was.

eerst zijn we naar Lake McKenzie geweest waar ik prachtige foto's van heb!! Heel mooi blauw water en samengevat geweldig. Daarna s Middags de regenwoud wandeling. Het was een top dag en erg leuk om dit samen met Arda te kunnen doen ipv alleen.

s avonds is er karaoke in het hostel en samen met Arda en Dominique hebben we hierna gekeken. Grappig hoe mensen het leuk vinden om op een podium liedjes te gaan zingen terwijl het niet klinkt, Kortom nee ik heb niks gezongen en ga ik niet doen..

de volgende dag vertrek ik naar Brisbane waar ik aan het eind van de middag aankom. Hier boek ik een bus voor morgen (vandaag) om naar de Australian Zoo te gaan. Ook boek ik alvast de bussen voor de rest van mijn reis. ik blijf twee nachten in Brisbane en ga daarna voor een nachtje naar surfers paradise, dan 4 nachten naar Byron Bay en dan de nachtbus naar Sydney voor de laatste dagen. En ook de hostels tm Byron heb ik alvast geboekt, fijn dat het alvast geregeld is. De tijd gaat zo super snel, over 1.5 week moet ik alweer naar huis en weer aan het werk terwijl ik nog lang niet terug wil en liever veel langer in dit geweldige land blijf!!

Met Arda spreek ik af in Sydney nog te meeten, Dominique zie ik waarschijnlijk nog in Byron Bay, ook Matt, de sexy tourverkoper laat weten misschien nog naar Byron te komen dus het zou leuk zijn hem met hem wat te drinken. Dan appen de Engelse jongens die ik tijdens de tour bij Ayers rock heb ontmoet dat ze in Bondi beach zijn in een appartement daar en dat ik welkom ben daar een nachtje te blijven. Ook zij waren erg gezellig dus dat zal ik zeker doen en bespaart geld. Kortom grappig hoeveel mensen je toch ontmoet!

Ik ga Brisbane nog even in, mijn backpack is vort zo'n zooi en ongeorganiseerde boel en Nicole had het over vacuüm zakken die je kon rollen.. daar ga ik naar op zoek en die vind ik.. als ik straks terug ben uit de zoo ga ik even wassen (mijn nieuw gekochte zeep was open gegaan dus veel zit nu onder de zeep) ik moet het echt bij vaste zeep gaan houden.. en daarna kan ik mijn tas ordenen. daar naast ga ik alvast even kort op zoek naar wat souvenirs maar dit blijkt moeilijker nog dan gedacht.. Ook ga ik een winkel in forever 21 waar ze uitverkoop hebben van winter kleding. Hier hangt een super mooie leerachtige jas gevuld met uggs schapenbond voor 50 dollar (37 euro) super warm Kortom die gaat mee (afgeprijsd van 105 dollar) het is nooit koud in Australië maar overal hebben ze uggs winkels en hele warme jassen..

nu ben ik onderweg naar de zoo en ik zal kijken hier vanavond of morgen wat over te typen en evt wat foto's te plaatsen..

groetjes daar!

kus,
Mariëlle

  • 12 Augustus 2015 - 09:23

    Franny:

    Hoi Mariëlle,
    We hebben even je laatste verslagen gelezen en zijn weer helemaal bij. Wat een avonturen allemaal! We hebben je mooie kaart met de koala ontvangen. Je moet Jip straks maar het verschil tussen een flamingo en een kangaroe uitleggen, dat is ons nog niet zo goed gelukt.
    Wat fijn dat je steeds weer nieuwe mensen ontmoet tijdens je reis. Heel veel plezier in de zoo en we kijken uit naar je foto's.

    Groetjes, Franny en de club

    P.s: Plaats je ook een foto van je sexy tourverkoper ;)

  • 13 Augustus 2015 - 11:25

    Opa En Oma:

    Ha Marielle,

    Wat een reis, zeg. We lezen jouw verslagen met veel plezier. Vaak denken we aan onze reis en die van jouw moeder, toen ze pas zestien was. Die wilde meteen weer terug... Veel plezier nog en groetjes,

    Opa en oma

  • 16 Augustus 2015 - 17:22

    Aylanie:

    Heey Marie,

    Echt super gaaf dat je zoveel leuke mensen ontmoet!! :)
    Dat maakt idd het reizen altijd leuker! Ben ook super
    benieuwd naar al je foto's.
    Mis je en tot snel!
    xxjes

  • 17 Augustus 2015 - 14:51

    Yvonne Brown:

    Sounds like you have met many nice people and continue to have a great time. I will look you up on Facebook xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 27190

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: