tour sea rafting - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu tour sea rafting - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

tour sea rafting

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

07 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Allereerst, wat super leuk van iedereen dat jullie mijn verslagjes lezen en de reacties die erbij gezet worden!! Super leuk!

Mijn vorige verslag was geëindigd in Townsville. Vanuit daar ben ik doorgereisd naar het plaatsje Airlie Beach waar ik gisteren tegen de avond aangekomen ben. Hier heb ik meteen een hostel geboekt en ben ik op pad gegaan om nog voor de volgende dag een tour te boeken naar de Whitsundays eilanden. Dit zijn echt de meest romantische mooie witte bounty stranden dat je je maar kan voorstellen.. hiervoor moet ik helaas wel op een boot..

Bij happytravel wordt er gezegd dat alles voor morgen vol zit, er is echter alleen net een annulering waardoor ik als laatste persoon mee kan op de dagtrip zee raften. Dit is een hele snelle boot en de tour gaat eerst naar die stranden en daarna naar twee snorkel punten. Ik heb besloten dit maar te gaan doen en hoop dat het niet zonde van mijn geld is en ik niet de hele dag ziek ben.

Vandaag start de tour om 8 uur en bij het ophaal punt en vertrek punt ontmoet ik een aardige Duitse jongen en ook een Fins meisje, het meisje zit ook op dezelfde boot als ik. We starten onze tour en inderdaad de boot is heel snel, we gaan vandaag zn 100 km per boot afleggen. s Ochtends heb ik voor de zekerheid een reispilletje op dus op hoop van zegen. gelukkig gaat alles goed waar ik super blij om ben en op het strand is het fris maar wel super mooi! Ik heb wat foto's gemaakt op het uitkijk punt maar ik heb nog geen computer tot mijn beschikking gehad om mijn foto's op usb te zetten. samen met Arda en Dominique lunchen we en gaan we door naar de snorkel punten.

In Vietnam had ik wat minder goede ervaringen met het snorkelen en de trip waardoor ik nu echt super blij ben dat alles goed gaat, voor de zekerheid nog een extra reispil omdat het de boot nog steeds niet 100% fijn is maar dat valt te overzien. Het snorkelen was zo gaat ik heb de meest amazing vissen gezien!! die hele grote met een stompe neus zwom naast me, gele visjes, dori vissen van finding Nemo, geweldig mooi koraal want het was nog steeds in het great barrier reef waar we snorkelden en heel even kwam er een schildpad die een stukje mee zwom wat de dag helemaal top maakte!! helaas heeft mijn camera nooit zwemles gehad en heb ik deze daarom maar niet mee in het water genomen.. leek me niet verstandig. Aan het einde van de middag kwamen we terug van een trip die ik nooit meer zal vergeten en als ik naar de toilet ga besef ik dat ik 1 ding vergeten was.. het was erg koud op de boot en met het snorkelen maar de zon heeft wel de hele dag op mijn gezicht gestaan.. ik heb vanmorgen wel alles ingesmeerd maar mijn gezicht was ik even vergeten.. Die is nu dus aardig rood!! en ik had nog wel factor 50 bij..

Stom maar ik ben vergeten om het telefoon nummer van Arda en Dominique op te slaan maar we hebben afgesproken de trip naar fraiser Island samen te doen. Vanavond zou ik een bus pakken van hier naar Agnes Water maar omdat we samen de tour zouden boeken pak ik de bus naar Rainbow beach vanacht zodat ik als het goed is tegelijk met Dominique aankom in het hostel.. hopelijk lukt het allemaal zonder telefoon nummers gewisseld te hebben.

In het hostel ga ik douche wat avond eten halen en mijn was doen. Mijn bus gaat om 23.55u dus ik heb wat tijd onder andere om dit verslagje te typen.

Mijn was is ook weer een verhaal apart. Mijn backpack is vort een grote puinhoop en die zal ik eens een beetje ordenen. was gedaan en opgevouwen en bij het wegleggen kom ik bij mijn toilet tas aan.. deze is volledig donker roze wat niet hoorde want dit tasje met de Kangaroe erop die ik van Franny en Suze heb gekregen was grijs en paars van binnen. (buitenkant is nog grijs) mijn dure lang zittende lippenstift is kapot gegaan en deze nieuwe dure en nog volle lippenstift zit nu overal (tandenborstel, lenzendoosje etc allemaal rosé) het kan niet anders bij mij geen idee wat dat toch altijd is.. na alles opgeruimd te hebben ga ik hier mijn boek lezen. De nieuwste Karin Slaughter, die ik heb gekocht voor mijn reis voor mijn slagen. Deze is zeer verslavend en geweldig voor op reis!!

Kortom ik ga nu nog even mijn boek lezen, het is hier nu 20.20u dus ik heb nog even voor ik naar mijn bus moet.. Hopelijk genieten jullie zo weer even mee van mijn reis..

Kus

  • 07 Augustus 2015 - 13:16

    Pap Mam En Claudia:

    Net hier aan tafel jou reisverslag voorgelezen zodat we alle drie van jou avontuur op zee konden genieten. Wat een super ervaring was dit weer.. !
    We kijken al uit naar het volgende verhaal.
    Liefs van ons alle 3

    Pap mam en Claudia xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 27219

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: