Laatste dagen in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marielle Mark - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Adelaide

Door: Marielle Heesakkers

Blijf op de hoogte en volg Marielle

26 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Vandaag was alweer min laatste dag in Adelaide, morgen vlieg ik naar Alice Springs om Ayers Rock te gaan bekijken. Deze week is zo snel gegaan en het engels praten went zo snel als je het de hele dag hoort en spreekt dat het nu vreemd is om weer in het nederlands te typen.

Volgens mij was ik gebleven bij de tweede dag in Adelaide. 's Ochtends ben ik met Shirley en Danielle een klifwandeling gaan maken langs het strand en de klifs. Dat was erg mooi, het was mooi weer en we hebben gezocht naar de zeehond en de dolfijnen maar deze wilde niet verschijnen vandaag. Ik heb mijn camera meegenomen om wat mooie foto's te maken maar die zul je later wel zien in mijn fotoboek. Vanuit de klif kon je een naar beneden om het strand op te gaan met de rotsen dus natuurlijk wil ik dat even. Wanneer ik weer alle trappen naar boven loop verlies ik (natuurlijk mijn lenskapje). Ik hoor mam nog zeggen of ik dat niet ergens vast moet maken omdat ik het anders misschien zou verliezen.. Dat was niet zo'n slecht idee, dat zal ik volgende keer doen.

In de middag ga ik met Shirley naar Glenelg waar ik 's middags met Angela heb afgesproken. Daar kon ik meteen nieuw kapje halen voor mijn camera lenzen. Samen met Shirley heb ik een wandeling gemaakt door de haven en nogeens gezocht naar de dolfijnen maar ook nu wilde ze nog niet komen. 's Middags heb ik met Angela in het restaurant afgesproken waar zij werkt. Daarna zouden we een wandeling gaan maken maar het weer werd steeds slechter dus we hebben besloten om naar Elisa te gaan om haar te ontmoeten en haar baby. 's Avonds hebben we met zn 3e wat gegeten en ben ik weer terug gebracht naar Shirley. Het was een leuke dag met mooie fotos en leuk om Elisa te ontmoeten.

Vrijdag is de laatste dag dat ik bij Shirley ben en samen met haar en Angela gaan we naar de Barossa Valley. Adelaide is beroemd om haar wijnen. Eerst hebben we een tour gedaan in de wijngaart waar alles is ontstaan en kregen we informatie over de geschiedenis. Ik vond het erg interessant! Daarna hebben we verschillende soorten wijn geproeft. Om te gaan lunchen zijn we naar de wijngaart van Maggie Beer geweest. Maggie Beer erg bekend in Australie om al haar producten zoals Jam, pathes en wijnen. Er was net een kookdemonstratie aan de gang waarna we ook mochten proeven (pomoen, champignon en uien) Na een lunch hebben we nog wat wijngaarden gedaan en foto's gemaakt van alle leuke oud australische huizen. 's Avonds ga ik naar Yvonne om daar een paar dagen te verblijven.

Zaterdag heeft de man van Yvonne, Adrian en zijn zonen Liam en Callem mijn meegenomen naar het echte Australische Football. Moeilijk uit te leggen wat het precies inhoud maar op een van de fotos is te zien dat de jongens (te) korte broekjes dragen en het word gespeeld met een soort rugby bal. Het was erg leuk om dit mee te maken. Liam had een shirt voor mij van het team waar wij voor waren dus ik voelde me een echte suporter. Ons team won. 's Ochtends ben ik met Yvonne een wandeling gaan maken om Kangaroes te spotten maar ook deze wilde nog niet tevoorschijn komen.
's Avonds word ik door Liam, Callem, Danielle, Adam en Amy mee uitgenomen om het Australische nachtleven te verkennen. Dit was nogal anders als in Nederland!! Iedereen gaat hier helemaal dressed up uit dus de jongens dragen op z'n minst een blouse of een pak en de meiden allemaal hoge hakken en nette kleren/ jurkjes. Nu heb ik geen problemen met hoge hakken al had ik die dus niet meegenomen in mijn backpack dus die moest ik lenen. Maar de jurkjes enzo.. het was nogal koud, je hebt geen zakken om spullen in te stoppen en ik heb een hekel aan tasjes tijdens het stappen.. Gelukkig kon mijn nette zwarte broek met een topje er ook wel mee door. Uitiendelijk in de straat waar iedereen uitgaat kijk ik mijn ogen uit naar wat sommige meiden dragen (bijna niks.. hoe is dat dan in de zomer) en hoeveel werk iedereen maakt van het uitgaan. Als ik met Aylanie uitga willen we gewoon gezellig uit in onze sneakers en spijkerbroek en een leuke avond. Het was zeker een beleving.

Vandaag, zondag is mijn laatste dag in Adelaide en bij Yvonne. Ik heb echt uitgekeken naar vandaag omdat we naar het Cleland Wildlife Park gaan. Dit is een park waar dieren worden opgevangen die met uitsterven bedreigt worden en om zo de wildlife van Australie in takt te houden, als ik het zo goed uitleg. In dit park kan ik koalas gaan zien en kangaroes voeren en daar keek ik erg naar uit. Ik heb super mooie fotos van dit park maar ook deze zoek ik later uit voor in het plakboek. In dit park zitten alleen dieren uit Australie en dat zijn er een hoop! Ik heb een hele hoop gezien, geaaid, gevoerd en vastgehouden. Dit was echt een super afsluiter van een geweldige week!!! En ik wil iedereen (Yvonne als je deze blog leest) heel erg bedanken voor alles, het was echt super!!
's Avonds hebben we met een groep bij Yvonne gegeten en nu is iedereen weer naar bed en naar huis. Voor mij is het nu ook tijd om mijn spullen te gaan pakken en te gaan slapen want morgen vlieg ik om 12.45u naar Alice Springs.

Dinsdag ga ik een paar dagen kamperen in Uluru bij Ayers Rock en zal ik geen Wifi hebben, daarna ga ik door naar Townsville en zal ik weer een blog schrijven met nieuwe avonturen over mijn outback tour.

  • 26 Juli 2015 - 16:09

    Yvonne:

    We have had fun getting to know you and can't wait to read how the tour of Uluru goes. Xxx

  • 26 Juli 2015 - 18:27

    Aylanie:

    Die foto met die koala is echt gaaf :)

  • 27 Juli 2015 - 11:07

    Opa En Oma:

    Lieve Mariëlle,
    Wat fijn om te horen dat je het goed gemaakt hebt.
    Hopelijk heb je het naar je zin bij Alice Springs. Heb je de Aborignials al gezien? Zorg ervoor dat je de goeie mee naar huis neemt.
    Groetjes,
    Opa en oma

  • 27 Juli 2015 - 18:13

    Marjolein:

    Leuke foto's!
    Veel plezier bij Alice springs!
    Liefs Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Deze wiewatwaar is voor alle vrienden en familie die graag weten waar wij zijn en wat we mee maken tijdens onze reizen..

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 27214

Voorgaande reizen:

19 December 2019 - 14 Januari 2020

Huwelijksreis New Zealand

06 Juli 2018 - 03 Augustus 2018

Reis door Zuid Amerika

02 Maart 2018 - 06 Maart 2018

Bucketlist: Ijsland!!

24 April 2017 - 10 Mei 2017

Rondreis Amerika

05 Augustus 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland

19 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Backpacken in Australie

Landen bezocht: